Nulladik mérföldkő

 

seguros-para-0-km.jpg

 

Egy sikeres vállalat vezetője erősen hisz abban, hogy mindig újdonságokat kell kínálni a piac számára!

 

Ki vagyok én?

 

Schäffer Beáta vagyok, az Everest Business Academy vezetője, végzettségem szerint jogi szakokleveles közgazdász. Pénzügyi tanácsadóként és coachként küldetésemnek tekintem a tapasztalataim és tudásom megosztását mindenkivel, akit a gazdasági témák és a sikerességhez vezető út érdekelnek.

 

Általános iskolás koromban matematika tagozatra jártam, de a későbbiekben rájöttem, hogy sok minden más is érdekel – és elsősorban leginkább az emberek. Gyerekkorom óta vonzódtam mindenhez, ami az emberi teljesítményekről, a sikerességről szól. Már általános iskolásként is közösségi ember voltam, szerettem, ha a körülöttem zajló eseményeket magam is befolyásolhatom. Közgazdászként végeztem, majd az ELTE jogi továbbképző intézetében jogi szakokleveles közgazdász lettem. Így lettem pályám elején banki fiókvezető, majd később több multinacionális cégnél is gazdasági igazgató.

 

És egyszer csak eljött a váltás-pályamódosítás pillanata. Amolyan életközepi kérdésként megfogalmaztam magamnak, mi végre is vagyok én igazán. És eljutottam ahhoz a ponthoz, hogy szeretném még jobban ismerni az embereket. Szeretném megosztani velük élettapasztalataimat, hogy jobb még vezetővé váljanak.

 

Ekkor szereztem meg a vezetői coach végzettséget, majd a Nemzetközi Coach Szövetség ACC minősítését is. Időmet, energiáimat ettől kezdve egyre inkább a vezetőfejlesztésnek szenteltem – az utóbbi néhány évben közel száz vezetővel dolgoztam együtt az aktuális dilemmáikon. És ebben a munkában is mindig visszaköszönt az a rengeteg tapasztalat, és a rálátás képessége, amit korábban, gazdasági igazgatóként szereztem.

Vezetői coachként, tanácsadóként is folyamatosan a sikeresség mint gazdasági fogalom volt a szemünk előtt minden ügyfelemmel.

 

Mivel foglalkozom?

 

Arra a kérdésre, hogy mivel foglalkozom, és mihez is értek, nem is könnyű válaszolni.

Különösen azóta, amióta a „hard” pénzügyes tudásomat a „soft” – vagyis az emberi tényező hozzáadott értékét kutató tudásommal ötvözöm.

 

Tömören úgy fogalmazhatnám meg a legjobban hogy az „értelem és érzelem” együtthatóját keresem: azt a közös halmazt, ahol a szívvel és lélekkel végzett munka ez eredményes megvalósítással párosul. Valahogy úgy lehetne ezt talán tömören megfogalmazni, mint a jobb és bal agyféltekénk közötti összhang keresését.

 

De korábban sem volt egyszerűbb erre a kérdésre válaszolni, amikor „csak” gazdasági igazgató voltam.Tipikus helyzet volt a karrierem során, amikor mondjuk éppen sokgyerekes, dolgozó anyaként a bölcsőde udvarán a gondozónőknek próbáltam elmagyarázni azt, hogy mi is a foglalkozásom.

Aki ezt az akadályt meg tudja ugorni, az már nyerő helyzetben van!

 

Mit csinál egy gazdasági igazgató, és mit is takarnak azok a fogalmak, amelyek egy CFO (Chief Financial Officer) feladatai mögött vannak?

 

Először is, kihagyhatatlan, hogy egy gazdasági igazgató ne legyen az első számú vezető befolyásos tanácsadója a döntések előkészítőjeként.

Amiért ilyen kulcsszerepe van, az az aktuális számok, a gazdasági események első kézből való, részletes ismerete. A gazdasági igazgató napi, heti szinten figyeli az árbevétel a cash flow, a kintlevőségek alakulását, és jóváhagyóként, aláíróként részt vesz a szerződések aláírásában és a számlák és kifizetések jóváhagyásában, és így tovább. De erre még később visszatérek...

 

Mi minden lesz még a blogban?

 

Milyen akadályok és nehézségek bukkanhatnak fel az üzleti életben?

Milyen sikertörténetek bizonyítják, hogy jó úton járunk-e a cég vezetésében?

És mit mutatnak a külföldi kitekintések? Milyen jó gyakorlatok vannak világszerte?

Mikor időszerű a szervezetfejlesztés, és hogyan lehet életre hívni és megvalósítani a stratégiai változásokat?

Egyáltalán, mit is takar a stratégiai menedzsment?

 

Több évtizedes banki vezetői,  multinacionális gazdasági igazgatói  és változás-menedzsment tapasztalataimat szeretném megosztani ebben a blogban hétről hétre a témák iránt érdeklődő cégvezetőkkel.

 

Kiknek írok?

 

Kiknek a nézőpontjából foglalom össze a gondolataimat?

 

A célcsoport, akiket rendszeresen el szeretnék érni, akik figyelmét szeretném megragadni, azok az 50-200 milliós árbevételű középvállalkozások, amelyeknél nem működik még saját belső könyvelés és kontrolling. Ahol az ügyvezető maga tartja a kezében a pénzügyi-gazdasági döntéseket és a döntés előkészítésben rendszerint csak a könyvelőjére számíthat, aki nem mindig ér rá, akivel nem mindig beszélnek egy nyelvet, és aki nem biztos, hogy átlátja a szervezet működését annyira, hogy tanácsokat is adjon.

 

Ahhoz, hogy ne csak általánosságokban fogalmazzak, létrehoztam két virtuális beszélgetőtársat is, akikkel elképzelt párbeszédeket folytatva keressük majd a különböző kérdésekre a válaszokat.

 

Képzeljünk el egy, a nyolcvanas években létrehozott vállalkozást, amely  kezdetben GMK-ként, később Kft.-ként ma is sikeresen működik, mára több százmillió Ft-os árbevétellel és közel ötven alkalmazottal.

 

Tamás:  hatvanas  mérnök, alapító-ügyvezető. Az 1980-as években hozta létre vállalkozását, amelynek termékpalettája kuriózum volt; az autóipar számára fejlesztett kényelmi és biztonsági elemek, pl. ergonomikus kartámaszok kialakításával és tömeggyártásával foglalkozott már akkor, amikor ez még másoknak nem jutott eszébe.

 

 

Péter: Tamás harmincas  fia, aki az elmúlt években teljesen átvette édesapjától a cégvezetést. Külföldön tanult, kiválóan beszél angolul és németül, szakmájában innovatív. Erősen hisz abban, hogy mindig újdonságokat kell kínálni a piac számára. Lelkesen építi tovább az apja által alapított céget, amely egyre több Európán kívüli piacon is sikeres.

 

 

 

Olyan vezetőknek írom ezt a blogot, akik Tamáshoz és Péterhez hasonlóan szeretnék jobban átlátni saját cégük működését, mert növekedési pályán vannak, és nem szeretnének e növekedés útjában állni.

 

Ehhez a felismeréshez nyitottságra van szükség, folyamatos kíváncsiságra, önfejlesztésre és szervezetfejlesztésre.

Célom, hogy legyen egy olyan blog, ahol a pénzügyekről az ügyvezetők számára bárki által érhető nyelven, közérthető példákkal és analógiákkal alátámasztva össze legyen foglalva minden, ami fontos.

 

Kik vagyunk?

 

Az Everest, amelynek egyik vezetője vagyok, egy  egyedülálló üzleti modell keretében működik. Miről van szó? Ügyvitelről, könyvelésről, és az ehhez kapcsolódó személyes tanácsadásról... sőt ennél sokkal többről: kapcsolatépítés, ingyenes vezetői akadémia a legfontosabb és legaktuálisabb kérdésekről, networking, tapasztalatcsere, pénzügyi és vezetői döntés előkészítés, könyvvizsgálat, folyamatos on-line elérhető információk  - mindezeket a szolgáltatásokat nyújtjuk egyben, a könyvelés átalánydíjáért.

Olyan ez az üzleti modell, mint egy autó, amely kívül kicsi és elegáns, belül pedig tágas és kényelmes. Amellyel könnyű a városi tömegben elboldogulni és parkolni, de mégis sok minden elfér benne!

Az Everest partnerei egy olyan üzleti közösségnek a tagjává válnak, amelyben jogi, számviteli és döntés-előkészítői támogatást kapnak szinte minden üzleti kérdésben.

 

Amit mi nyújtunk, az ár-érték arányban messze a legértékesebb!

 

A KÖVETKEZŐ BEJEGYZÉSBEN:

  • Mit csinál egy CFO?
  • Kik a botcsinálta CFO-k? Sokszor épp maguk az ügyvezetők!
  • Minden, amit tudni akartál a pénzügyekről, de sosem merted megkérdezni...